Spring naar inhoud

Thierry-picking: Mijn dankwoord aan de Forum-kiezer zonder gymnasium

4 mei 2019

Zaterdag 4 mei 2019

Op Hoe Mannen Denken staat sinds woensdag 27 maart 2019 de volgende column (van Thierry Baudet) online (en bedenk zelf maar hem geschreven zou kunnen hebben):

Thierry-picking: Mijn dankwoord aan de Forum-kiezer zonder gymnasium

Mijn eerste reguliere bijdrage op deze plek verschijnt op mijn uitdrukkelijke verzoek aan de redactie iets eerder dan in de planning lag. Mijn verontschuldiging kan namelijk niet langer wachten.

Het is een welgemeende verontschuldiging, in tegenstelling tot wat gebruikelijk is bij de kartelpartijen. Vergeef me dat ik me na onze verkiezingsoverwinning in mijn enthousiasme uitgedrukt heb op een manier die niet al onze kiezers begrijpen!

Lang niet iedereen heeft namelijk het gymnasium en een universitaire studie afgerond zoals ik en de andere voormannen van Forum voor Democratie. Voor ons zijn uitdrukkingen als boreaal en de uil van Minerva gesneden koek. Ik wil deze gelegenheid vooral gebruiken om diegenen voor hun stemmen te bedanken die het met een beperkte woordenschat moeten stellen. Jullie dus!

Die dank in woorden uitdrukken bleek nog niet zo simpel voor iemand die heeft doorgeleerd. Steeds opnieuw slopen er woorden en beelden in mijn tekst die velen van jullie boven de pet gaan. Ik had hulp nodig realiseerde ik me. Dankzij de welwillende medewerking van een homeopathisch (dat woord kennen jullie, denk aan Dr. A. Vogel) relatief weinig verdunde vmbo-school in de buurt (nou ja niet echt in de buurt, gezien de omgeving op stand waar ik woon) lezen jullie mijn dankbetuiging op jullie eigen niveau.

Jullie zijn dan lager opgeleid en jullie woordenschat is beperkt, maar stemmen op Forum voor Democratie is toch een bewijs van een bepaald soort intelligentie. Het vermogen om gevoelsmatig te begrijpen wie de waarheid spreekt. Dat is jullie talent! Wees er trots op!

De afstand tussen jullie en ons groepje smaakvol geklede, welbespraakte, hoog opgeleide mensen, de leiding (niet elite!) van Forum voor Democratie, is sowieso niet zo groot als de verongelijkte aanhangers van de kartelpartijen graag beweren. Neem nu die uil van Minerva. Goed beschouwd is dat gewoon een vogel zoals alle andere.

De vogel die jullie het beste kennen is waarschijnlijk de gegrilde kip, druipend van het vet die jullie misschien wel dagelijks afkluiven. Gewoon van de kiloknaller natuurlijk en terecht! Biologische producten zijn slechts betaalbaar voor de Groenlinkse elite binnen de grachtengordel. En die kopen ze alleen om zich beter te voelen dan jullie.

En geloof me, jullie zijn net zo boreaal als wij, gymnasiasten van de FvD-top! Het wil niets anders zeggen dan dat jullie ouders, grootouders, betovergrootouders, zoveel generaties terug als je maar wilt, al woonden waar jullie wonen. Boreaal zit in de genen, daar helpt geen integratie aan!

Juist jullie boreale voorouders gaven destijds (in 1672) een voorbeeld waar een deel van de inspiratie van Forum voor Democratie vandaan komt. Zij maakten korte metten met de elite van hun tijd, zoals Forum dat bepleit voor die van nu.

Destijds waren het de gebroeders de Witt. Johan en Cornelis die van het pluche werden verdreven. Ze werden letterlijk door jullie voorouders geslacht en deels aan de honden opgevoerd! De methoden van het gewone volk zijn altijd wat rauw geweest, maar de intuïtie van het volk is onfeilbaar!

Juist op de momenten dat ik op mijn vleugel sonates van Chopin speel en lavendelgeur mijn neus binnendringt, voel ik de diepste verbondenheid met jullie. Tranen springen in mijn ogen als ik bedenk hoe ze jullie op kosten willen jagen met die belachelijke warmtepompen. Dan voel ik ook wel eens de neiging opkomen iemand een stomp te geven. Maar dat moet ik niet doen, jullie kunnen dat beter.

Ik sprak in mijn eerdere toespraak enigszins laatdunkend over mensen die geen boeken lezen, geloof me, daar bedoelde ik niet jullie mee! Niet lezen is geen schande als je talenten op een ander niveau liggen. Jullie hebben andere interesses en die zijn niet per se minder. Alsof André Hazes minder muzikaal zou zijn dan Chopin! Ieder zijn meug zeg ik altijd.

Nogmaals bedankt voor jullie stemmen! Op geregelde tijden zal ik op deze plaats mijn gedachten met jullie blijven delen. Dus volg mij!

Dr. Th.H.Ph. Baudet

Klik hier om de column te lezen op Hoe Mannen Denken

Geef een reactie

Plaats een reactie