Spring naar inhoud

Thierry Picking: De verraders zijn onder ons!

9 mei 2019

Donderdag 9 mei 2019

Op Hoe Mannen Denken staat sinds woensdag 24 april 2019 alweer een column van Thierry Baudet online (en bedenk maar weer van wiens hand hij zou kunnen zijn):

Thierry Picking: De verraders zijn onder ons!

Een dolk in mijn rug, anders kan ik het niet noemen. Ik dacht dat hij achter me stond maar hij zit nog niet op het pluche van de Eerste Kamer of hij laat me vallen als een baksteen. Ik heb het natuurlijk over Henk Otten.

Tot voor kort deed hij zich voor als mijn medestander. Nu probeert hij alles waar ik voor sta belachelijk te maken in een interview met de NRC. Ik dacht dat we eendrachtig voor onze geweldige verkiezingsoverwinning hadden gevochten. Maar het enige wat voor Henk Otten van belang is, is Henk Otten.

Hij heeft me om de tuin geleid. Hij heeft slinks de indruk gewekt dat hij de belangen en gedachten van het volk, van de mensen die Forum voor Democratie een warm hart toedragen, net zo belangrijk vindt als ik. Maar nu hij denkt dat ik hem niets meer kan maken gaat hij voor zijn eigen linkse koers. Hij zegt dat ik de partij naar rechts trek! En dat noemt hij fout.

Wat zou er mis moeten zijn met rechts? Rechts is iustum in het Latijn. Iedereen snapt wat dat betekent, ook de niet gymnasiaal gevormden. Rechts is de juiste weg! Het is gewoon zo! Ik weet ook wel dat in het verleden experimenten met wat tegenwoordig extreem rechts wordt genoemd wat ongelukkig zijn uitgepakt. Maar aan wie lag dat?

Je kan er op wachten dat ook Henk Otten (‘ook gij, Brutus?’) me voor fascist gaat uitmaken. Maar dat ben ik niet, echt niet! Ik had ook liever gezien dat een paar dingen een beetje anders waren gelopen in de eerste helft van de vorige eeuw. Dat had een hoop narigheid kunnen voorkomen. Nu zitten we met een onverdiende smet op ons mooie rechtse gedachtegoed. Wat is er mis met een verenigd volk dat als een man achter zijn leider staat die weet wat goed voor ze is?

Een volk kan niet verenigd zijn als er al aan de basis grote verschillen zijn. Dat is gewoon zo! Dat ik ben aangevallen over de term boreaal laat precies zien wat het probleem is. Diversiteit, waar links niet over kan ophouden is de bijl aan de wortel van de eenheid van het volk. Diversiteit introduceert tweespalt die het volk verdeelt en uiteindelijk zal vernietigen, als we er geen stokje voor steken.

Er loopt een boreale (of septentrionale grens) over de wereld. Iedereen weet waar die ongeveer ligt dus dat hoef ik niet te vertellen. Ten noorden daarvan wonen nijvere mensen en dat is wetenschappelijk verklaarbaar. In het noorden is het koud, alleen door in beweging te zijn blijf je warm. Niet alleen fysiek, het geldt ook voor de hersenen. Het is niet voor niets dat alles wat belangrijk is zijn oorsprong vindt in de boreale wereld.

Ten zuiden van de boreale grens is in de duizenden jaren van menselijke geschiedenis een categorie (ik gebruik met opzet niet het woord ras om zinloze semantische discussies te voorkomen) van klaplopers ontstaan. Ook wetenschappelijk verklaarbaar, waarom zou je bewegen of je hersenen aan het werk zetten als er een warm zonnetje schijnt. Maar bij gebrek aan zinnige gedachten was er alle plaats voor vreemde religieuze en andere ideeën.

Het is dus niet dat ik iemand ergens de schuld van geef. Maar als je twee soorten mensen die zo van elkaar verschillen bij elkaar brengt zal er nooit een volk ontstaan. Die boreale grens is er dus niet voor niets. Dat weet Henk Otten ook wel, maar voor hem telt alleen macht. Hij praat al net als de foute elite van Rutte, Klaver en Buma.

Hij denkt wel dat ik hem niets meer kan maken nu hij als fractievoorzitter in de Eerste Kamer zit, maar dat valt nog maar te bezien. O ja, we zullen in de mainstream media ons conflict met de mantel der liefde bedekken. Maar jullie weten nu hoe het echt zit. Op deze plek en hier alleen deel ik mijn diepste gedachten met jullie! En geloof me, Henk Otten zal niet lang kunnen genieten van zijn Pyrrusoverwinning. Aan zijn stoelpoten wordt al gezaagd!

Klik hier om de column te lezen op Hoe Mannen Denken

Geef een reactie

Plaats een reactie